Táplálékkiegészítők szerepe a depresszió és pszichés betegségeknél, mentális állapotra
Megfelelő étrend fontossága
Az elégtelen, tápanyagokban vagy vitaminokban szegény táplálkozás is negatív hatást fejthet ki a mentális állapotra.
William H. Philpott, egykori pszichiáter, aki most a táplálkozási allergiák szakértője, a következőről számolt be: a B12 vitamin hiányából adódó tünetek a gyenge koncentrációtól a letargikus depresszióig, komoly nyugtalanságig és hallucinációkig terjednek.
A bizonyítékok azt mutatják, hogy bizonyos tápanyagok képesek megállítani a neurotikus és pszichotikus reakciókat, és az eredmények azonnaliak is lehetnek.3
A nem megfelelő étrendből adódó mentális és viselkedési problémák a gyermekeknél éppúgy előfordulhatnak, mint a felnőtteknél.
Stephen J. Shoenthaler professzor, a Kaliforniai Állami Egyetem kriminológusa tanulmányt folytatott 12, fiatalkorúakkal foglalkozó javítóintézet
és 803 iskola bevonásával, ahol a gyermekek étrendjében növelték a gyümölcsök, zöldségek és magvak mennyiségét, miközben csökkentették a zsír és a cukor bevitelét.
A javítóintézetekben 47%-kal kevesebb „antiszociális viselkedés” volt tapasztalható 8076 fiatalkorú bűnöző körében.
Az iskolákban a tanulási teljesítmény 1,1 millió gyermeknél 16%-kal javult, a tanulási nehézségek 40%-kal csökkentek.
Egyes tápanyagok vagy táplálékkiegészítők hiányának mentális állapotra kifejtett hatásáról Szendi Gábor klinikai szakpszichológus „Depresszió: vissza az okokhoz” című cikkében a következőt írja:
„Agyunk nélkülözhetetlen alkotóeleme az omega-3 zsírsav [amely elsősorban a tengeri állatokban található meg nagy mennyiségben].
Már az 1980-as években felfigyeltek arra, hogy depressziósok vérében valamiért jóval alacsonyabb az omega-3 szint.
Az 1990-es években derült ki, hogy a nemzetek egy főre jutó halfogyasztása fordított arányt mutat adott nemzet depresszió és mániás-depresszió gyakoriságával. Így pl. Japánban vagy Hong-Kongon az amerikai depressziógyakoriság tizede mutatható ki.
Ugyanezt az összefüggést kapták szülés utáni depresszióra is. Vagyis minél több az omega-3 bevitel, annál ritkább a depresszió.
A felismerés után depressziós betegekkel kettős vak placebo kontrollos vizsgálatokat végeztek [olyan vizsgálatok, ahol sem az orvos, sem a beteg nem tudja, hogy hatástalan – azaz placebo – vagy hatásos szert kap], és kiderült, hogy a depressziós betegek jól gyógyulnak omega-3-ra! …
Több vizsgálat igazolta azt is, hogy az öngyilkosság legjobb előrejelzője az alacsony omega-3 szint!”
A cikk folytatásában a szerző további anyagokat említ, amelyek hiányában szintén „depresszió” alakul ki: „Ilyen pl. a B12 vitamin, amely nélkülözhetetlen az agyi ingerületátvivő molekulák szintéziséhez. A vizsgálatok többszörösen megerősítik, hogy különösen az idős emberekben krónikus B12 hiány mutatható ki,
és az ilyen személyeknek kétszer nagyobb a kockázata a »depresszióra«.
Hasonló szerepet tölt be a folsav (B9 vitamin). Hiánya könnyen előáll, a modern táplálékban ugyanis – leszámítva a pékségekben kötelezően
hozzáadott folsavat – alig található. Folsav nélkül az idegrendszer nem tud megfelelően működni.
Depressziósok 30-60%-ánál folsav hiányt találtak, s a folsav hiánnyal arányos volt a depresszió mértéke. Hasonló a helyzet a B6 vitaminnal is. E három vitamin kiegyensúlyozott bevitele rendkívül fontos bizonyos idegrendszeri folyamatokhoz. …
De más vitamin is fontos lehet. A lakosság, különösen az idősek, komoly krónikus D vitaminhiányban szenvednek. Mivel a D vitamin a pajzsmirigyműködésben és az agyi hírvivő molekulák szintézisében is fontos szerepet játszik, hiánya »depressziót« okoz. A téli depresszió egyik oka a fokozott D vitamin hiány, D vitaminra az állapot javul.
Szülés utáni depresszióban figyeltek fel a vashiány szerepére, ez ugyanis egyfelől fontos enzimalkotó az agyban [az enzimek biokémiai folyamatokat segítő fehérjék], másrészt vérszegénységet okoz, s mindkettő »depresszióhoz« vezet. Ugyanígy a cinkhiányt és a szelénhiányt is fontos tényezőnek tekintik a »depreszszió
« kialakulásában, ezek ugyanis szintén fontos enzimalkotók.”
Az eredményes elmeegészségügyi kezelésnek tehát részét kell, hogy képezze, hogy a páciensek napi étkezésük részeként megfelelő mennyiségű és összetételű tápanyagban, vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben részesüljenek, illetve étrendjük részét képezze bármely olyan táplálékkiegészítő adagolása, amelynek hiánya a páciens szellemi állapotának rosszabbodásához vezetett.
forrás:
emberijogok.hu/letoltes/a-pszichiatriai-kezelesek-alternativai.pdf
B12 vitamint , vasat, cinket, foszfort, folsavat (B9 vitamin) magas arányban tartalmaz a Lecitines Kalcium
Omega3 Zsírsavakat , D vitamint tartalmaz a Tiens Omega3 Homoktövisolajjal kapszula
Cink pótlására a Biocink készítményünk kínál megoldást
A Diabetikus Kalciumpor készítményünk (tökmagos) mangán, jód, cink, vas, szelén, szilícium, C-, D-, E-, B1-, B2 -, B3-vitamin, pantoténsav, karbohidrátok és tökmagport tartalmaz
Olvassa el alábbi cikket is:
Már 45 éves korban elkezdődhet a szellemi leépülés?
- Forums:
- A hozzászólások megtekintése, illetve hozzászólás az oldalon történő ingyenes regisztráció és belépés után lehetséges.
Vásárlói tájékoztató
Tájékoztatjuk látogatóinkat, hogy a weboldalon található TIENS termékek (étrendkiegészítők, készülékek, eszközök, stb.) gyógyító hatása nyugati klinikákon nem bizonyított, gyógyszernek, vagy gyógyhatású segédeszköznek nem minősülnek. A termékek rendelkeznek az adott országban szükséges forgalomba hozatali engedélyekkel. A Magyarországon nem forgalmazott termékeket a címben látható # jellel különböztettük meg.
A termékek beszerezhetőek Magyarország és a környező országok számos pontjain, illetve a TIENS tanácsadókon keresztül. A raktárhálózatban történő vásárlás előnye, hogy a kiskereskedelmi árrést megspórolva nagy kedvezménnyel juthatsz hozzá a TIENS egyre népszerűbb termékeihez.



Friss hozzászólások
22 óra 24 perc
1 nap 22 óra
2 nap 13 óra
5 nap 16 óra
5 nap 23 óra
6 nap 12 óra
1 hét 1 nap
2 hét 17 óra
2 hét 1 nap
2 hét 3 nap